banner top almaecet gumicukor
banner top almaecet gumicukor
almavit kids multivitamin gumivitamin

Tanulás játékon keresztül

Láttál már babát hangszerekkel játszani? Úgy tűnhet, mintha esztelenül ütögetne egy játékot, de közben különféle készségeket tanul. A Whattoexpect.com szerint „a zenélés segíti a test és az elme együttműködését, serkenti a gondolkodást és a kifejezőkészségeket, valamint fokozza a kreativitást.”

Aktív játék

Futás, ugrás, mászás, lovaglás és egyéb nagymozgások.

Csendes játék

Olvasás, színezés stb.

Együttműködő vagy társas játék

Játékok és tevékenységek, amelyet többen játszanak egyszerre.

Magányos játék

Rajzolás, álmodozás vagy bármilyen tevékenység, amelyet egyedül végez.

Manipulatív játék

Kirakók, építőkockák, vágás és beillesztés, vagy bármilyen tevékenység, amely szem-kéz koordinációt vagy finommotorikát igényel.

Kreatív játék

Festés, formázás, problémamegoldás, zenélés, mesemondás, vagy bármilyen tevékenység, amelyhez a gyermek fantáziája is szükséges.

Drámai játék

Beöltözés vagy bármilyen színjáték.

Sok kisgyermekkori nevelési kurzus azt tanítja, hogy a játék munka a gyerek számára. Butler egyetért azzal, hogy „Az örömteli, egészséges játékkal a gyerekek elkezdik megszeretni a tanulást, ami segít felkészülni az életre.” Ezenkívül tanítható pillanatok is előfordulhatnak a gyerekek játéka közben, különösen, ha egy felnőtt segít a gyermeknek felfedezni valamit.

Az olyan egyszerű tevékenységek, mint a kukucskálás, az éneklés vagy a csörgőzés, megtaníthatják kommunikációra és problémamegoldásra, valamint segíthetik motorikus készségeiket. Az pedig, hogy a kisgyermekek építőkockákat raknak össze és döntenek le, segít nekik felfedezni matematikai és természettudományos fogalmakat, beleértve az alakzatokat, a gravitációt, az egyensúlyt és a számolást.

Bár manapság divatos lehet óvodáskor előtt írásra és olvasásra késztetni a gyerekeket, ez nem mindig volt így. A huszadik század közepén sok óvoda hangsúlyozta a játék és a felfedezés fontosságát, amikor, mint például Jean Piaget, elkezdték hirdetni a játék és a tanulás közötti kapcsolatot.

Piaget a gyermekek kognitív fejlődéséről szóló elméletében a játék fejlődési szakaszait fogalmazta meg. Úgy vélte, a tanulásnak diákközpontúnak kell lennie, és aktív felfedezéssel kell megvalósulnia. A tanár szerepe a tanulás elősegítése, nem pedig a közvetlen oktatás. Piaget oktatási modelljét tanulási ciklusnak nevezik, és magában foglalja a felfedezést, az elmélet bevezetését és az alkalmazást.

A felfedezés szakaszában a tanár megfigyelő, aki csak megjegyzéseket tesz vagy kérdéseket tesz fel, miközben a gyerekek anyagokkal dolgoznak, vagy együtt dolgoznak egy tevékenység során, hogy választ találjanak egy problémára. A fogalombevezetés az, amikor az oktató megbeszéli, hogy mit fedeztek fel a gyerekek, majd segít nekik rögzíteni az információkat, amivel tovább pontosítja a fogalmat. A tanár magyarázatokkal, anyagokkal és tapasztalatokkal egészíti ki a tanultakat. Az alkalmazási szakaszban a gyerekek egy új problémát javasolnak, a tanult információk alapján. Ez aktívan bevonja a gyerekeket, és lehetővé teszi számukra, hogy tovább vizsgálják a témát. (Charlesworth, 1990)

Otthoni tanítás során mi vagyunk az elsők, akik segítünk gyermekeinknek felfedezni az életük során meghozandó összes döntést, és arra is megtanítjuk őket, hogy kijöjjenek másokkal. Kisgyermekeink oktatása lehetővé teszi számunkra, hogy megosszuk, amit tudunk – értelmes és hasznos ötleteket, készségeket és fogalmakat tanítunk. És bár vonzódhatunk bennünket egy adott óvodai tanterv, hajlandónak kell lennünk szükség esetén több játék beépítésére is.

John Dewey oktató, a gyakorlati tanulás egyik leghíresebb támogatója azt mondta, hogy mindannyian felfedezésből és kutatásból tanulunk. Úgy vélte, a tanár fő jellemzőjének a kisgyermekekkel való munka iránti szeretetnek, a tantárgyak iránti természetes kíváncsiságnak és a tudás másokkal való megosztásának kell lennie. Más szóval, az otthonoktató szülők több mint alkalmasak a munkára.

A sikeres otthoni oktatásban vannak olyan rutinok és szabályok, amelyek megtanítják a helyes viselkedést, miközben lehetővé teszik a gyermekek saját személyiségének fejlesztését. Ezenkívül az otthontanítók segíthetnek a gyerekeknek felfedezni érdeklődési körüket azáltal, hogy hagyják, hogy kérdéseket tegyenek fel, és a maguk módján találják meg válaszainkat. Az oktatás a tapasztalat és a bölcsesség megszerzéséről szól. Ahogy növünk, mindig tanulunk, és ez csecsemő-, kisgyermek- és óvodáskorban kezdődik.

Forrás: crosswalk.com

nani almaecet gumicukor
banner top almaecet gumicukor
MUTATJUK, KATTINTS IDE >>>
Ez a webhely sütiket használ a funkcióinak biztosítása érdekében. A látogatáselemzést anonim adatokkal végezzük.