banner top almaecet gumicukor
banner top almaecet gumicukor
nani almaecet gumicukor

Lehet, hogy szervezeted küzd az alvással az első vagy a harmadik trimeszterben – de még nincs veszve minden remény.

Üdvözlöm az éjszakai Google-okat. Jó társaságban vagytok, ha terhességi álmatlanságot is tapasztaltok: kutatások szerint az emberek 80%-át érinti a terhesség egy bizonyos pontján.

A terhességi álmatlanság – az elalvási, alvási vagy korai ébredés tartós problémája – gyakori az első trimeszterben, amikor a szervezet alkalmazkodik a terhességi hormonokhoz, és reggeli (vagy egész napos) émelygést is tapasztalhatsz. És még nagyobb a valószínűsége annak, hogy a harmadik trimeszterben alvásproblémáid lesznek, ahogy közeledik a szülés, és vele együtt a szorongás és fizikai kényelmetlenség.

Az alábbiakban bemutatjuk a terhességi álmatlanság néhány felelősét, és a legjobb kezelési módokat, függetlenül attól, hogy még hat hónapod van hátra vagy bármikor megszülhetsz.

Mi okozza a terhességi álmatlanságot?

Általánosságban elmondható, hogy a terhesség (különösen a világjárvány idején) stresszt és szorongást okozhat: egészségeddel, a babád egészségével, a szüléssel vagy a szülőséggel kapcsolatban. És ez nem segít az alvásodon – mondja Mary Jane Minkin, MD, szülésznő, a Yale School of Medicine szülészet-nőgyógyászati klinikai professzora. De ha kényelmetlenül érzed magad, különösen terhességed előrehaladtával, az megakadályozhatja, hogy megtaláld a megfelelő alvási pozíciókat, és valószínűleg ez az egyik fő oka annak, hogy nehezen tudsz elaludni.

Természetesen a terhesség alatt rengeteg egyéb kellemetlenség is előfordul, például hányinger vagy székrekedés, amelyek hozzájárulhatnak az álmatlansághoz és nyugtalansághoz. A terhességi gyomorégés is olyan dolog, amellyel a végén szembesülhetsz. “A gyomorban lévő sav visszafolyik a nyelőcsőbe, mert a gyomor és a nyelőcső közötti szelep ellazul a terhességi hormonok hatására” – magyarázza Dr. Minkin. És ha valaha is próbáltál gyomorégéssel elaludni, tudod, hogy nem leányálom.

Az álmatlanságot okozó tünetek minden trimeszterben változhatnak. Az első trimeszterben a rosszullét tarthat ébren, valamint a hormonális változások, amelyek a terhesség korai szakaszában zajlanak. “Gyakran az émelygés és a hányás a bűnös az első trimeszterben, valamint a megemelkedett progeszteronszint, amely fokozott nappali álmosságot és éjszakai álmatlanságot okozhat” – mondja Jane van Dis, M.D., a nőgyógyász és a Modern Fertility orvosi tanácsadója. A terhességi álmatlanság általában a harmadik trimeszterben a legsúlyosabb, teszi hozzá. Ez gyakran hátfájásnak és kellemetlen érzésnek, gyomorégésnek, lábgörcsöknek, a szülés előtti szorongásnak vagy nyugtalan lábaknak tudható be, és gyakran kell pisilni, mert nyomás nehezedik a húgyhólyagra, és. Minden szórakoztató dolog a terhességgel kapcsolatban!

A legjobb, ha nyomon követed az álmatlanság tüneteit, és tudomásul veszed, ha valóban súlyossá válnak, beleértve a homályos látást, súlyos fejfájást vagy éles fájdalmat a has jobb felső részén, mondja Dr. van Dis. Fordulj orvoshoz, ha bármelyik tünetet tapasztalod vagy ha az álmatlanság jelentősen megzavarja napi rutinodat.

Szóval, hogyan kell kezelni a terhességi álmatlanságot?

Bár a terhességi álmatlanság kezelése hasonló az egyéb álmatlanság kezeléséhez, a terhesek számára nem biztonságos olyan kiegészítők használata, mint a CBD vagy a melatonin. Szerencsére van néhány más módszer, amellyel szabályozhatod alvásodat és kényelmedet.

Vegyél kényelmes párnákat

Az első dolog, amit befolyásolhatsz, az az, hogy mennyire kényelmes az ágyad. Fektess be egy terhes párnába, amely támaszt nyújt, különösen hasadnak és hátadnak, mondják a szakértők.

Aludj az oldaladon

Az oldalfekvés, párnával a lábaid közt, egy másik nagyszerű pozíció, amelyet érdemes kipróbálni a terhesség alatt. “Ez enyhítheti a hátfájást, a gyomorégést, javíthatja a keringést és csökkentheti a lábduzzadást” – mondja Dr. van Dis. Ha ez nem megfelelő számodra, és hanyatt szeretnél aludni, a kanapén való alvás megfelelő támasztékot kínálhat.

Emeld meg magad

Terhességi gyomorégésben szenvedőknek csökkentheti a szörnyű refluxot, ha megváltoztatják a testhelyzetüket. “Hasznos lehet, ha az ágy fejét megemeled vagy néhány plusz párnát használsz” – mondja Dr. Minkin.

Próbálj olyan ételeket enni, amelyek nem irritálnak

Ez nem azt jelenti, hogy mindig figyelmen kívül kell hagynod a taco utáni sóvárgást, de gyomorégés esetén egyes ételek csak rontják a helyzetet. Dr. van Dis azt javasolja, hogy amennyire csak lehetséges, kerüld el a gyomorégést kiváltó ételeket (például zsíros és fűszeres ételeket), ha ez hosszú távon segít gyomrodon és alvásodon.

Ügyelj étkezési és ivási szokásaidra

Az étkezésed hatással lehet alvásodra. A jó emésztés érdekében az az ideális, ha egész nap kisebb mennyiségben eszel és nem közvetlenül lefekvés előtt – mondja Dr. van Dis. (Ez segíthet abban is, hogy ne legyen gyomorégésed.) A kávéfogyasztás korlátozása is magától értetődő, így nem leszel ébren fél éjszaka. Ezenkívül bár szeretnél hidratált maradni egész nap, de este csökkentsd a vízfogyasztást, hogy ne kelljen annyi alvást megszakító kirándulást tenned a fürdőszobába.

Győződj meg arról, hogy egészséges (terhességbarát) testmozgást végzel

A rendszeres testmozgás segíthet a szervezetnek a terhességi álmatlanság elleni küzdelemben. Dr. van Dis szerint hasznos a hátfájás, a vizesedés és a puffadás csökkentésében, a székrekedés enyhítésében és a stressz oldásában. A szülés előtti jóga nagyszerű lelki-testi gyakorlat lehet, csakúgy, mint a lefekvés előtti finom nyújtás. Dr. Minkin az úszást is ajánlja, hogy esténként kifáradj.

Segíts a testednek természetes módon lenyugodni

Csakúgy, mint ha nem lennél terhes, legyenek megfelelő az alvási körülmények. Ez azt jelenti, hogy minimálisra kell csökkenteni a kék fényt a telefon, a TV és a laptop képernyőjén, legalább egy órával lefekvés előtt – tanácsolja Dr. van Dis. Próbálj ki más gyakorlatokat, például naplóírást vagy meleg fürdőt, hogy feloldd a szorongást, és kellően nyugodt legyél a megfelelő alváshoz.

Forrás: instyle.com

almavit kids multivitamin gumivitamin
banner top almaecet gumicukor
MUTATJUK, KATTINTS IDE >>>
Ez a webhely sütiket használ a funkcióinak biztosítása érdekében. A látogatáselemzést anonim adatokkal végezzük.