banner top almaecet gumicukor
banner top almaecet gumicukor
nani almaecet gumicukor

Puffadtnak és lomhának érzed magad? Valószínűleg testednek csak egy kis újraprogramozásra van szüksége.

Lehet, hogy egy lánybúcsú hétvégéjéből lábadozol vagy visszatértél az irodai rutinba és szeretnéd megváltoztatni étkezési szokásaidat. Amint végiglapozod az Instagramot, tíz különböző reklámmal bombáznak az influenszerek, amelyek mind arról szólnak, hogyan méregtelenítsd tested fehérjeporokkal, turmixokkal vagy gyümölcslevekkel.

Ez itt a figyelmeztetőd, hogy ne kattints a vásárlás gombra, és hogy ne igyál semmi mást, csak gyümölcsleveket egy hétig (különösen, ha könnyen elájulsz, mint én). Még akkor sem, ha puffadtnak érzed magad, és változtatni szeretnél étkezéseden, növelni akarod energiaszintedet vagy egészséges testsúlyod megőrzésén dolgozol, a gyors fogyókúrás programok nem megfelelőek.

 „A definíció alapján a méregtelenítést az ember elkezdi és abbahagyja” – mondja Marisa Moore dietetikus. “Az általános elképzelés az, hogy megtisztítjuk szervezetünket valamilyen anyagtól vagy újraprogramozzuk azt. Egyes “méregtelenítések” egy-két napig tartanak. Mások szélsőségesek, hetekig tartanak korlátozott étkezés vagy ivás mellett.”

Először is ne feledd, hogy szervezetünknek megvannak a saját természetes méregtelenítő folyamatai. A legerősebb méregtelenítő szervünk a máj, magyarázza Nisha Chellam orvos. Minden, amit megeszel, átmegy a gyomor-bél traktuson, majd a májon, hogy kivonják belőle a tápanyagot. És sajnos, minél több feldolgozott ételt eszel (például bagelt és muffint), annál keményebben fog dolgozni májad a tápanyagok kinyeréséért és szervezeted méregtelenítésért.

Tehát, ha kíváncsi vagy arra, hogy az uborkás gyömbéres és ananászos „lapos has” víz vagy a salátás turmix „méregtelenítő szerek”, amelyeket a TikTokon találhatsz, valóban működnek-e, nos, biztosan nem változtatják meg tested egészségét hosszútávon. “Átmenetileg működhet, de nem végleges megoldás” – mondja Dr. Chellam. A hosszabb távú változtatás sokkal előnyösebb egészséged szempontjából, és megszünteti a puffadást és a lomhaságot. “Amit rutinszerűen csinálsz, az sokkal hatásosabb, mint a gyors méregtelenítés, amely hosszú távon nem fenntartható” – teszi hozzá Moore.

Íme, hogyan segítheted tested a méregtelenítés egészséges változatával.

Csökkentsd a gyulladást okozó ételek fogyasztását

Amikor újra kell programoznod emésztőrendszeredet (különösen, ha puffadást és gyomor-bél zavarokat tapasztalsz), ez a legtöbb gyulladást okozó élelmiszer eltávolításával kezdődik. A Parsley Health egy 7 napos „reset” programmal segíti a tartósabb, egészséges életmódváltást. Az első lépés: ideiglenesen hagyd el azokat az élelmiszereket, amelyek gyulladást okoznak a bélben vagy immunrendszeri reakciót váltanak ki. Néhány gyulladást vagy érzékenységet okozó étel a glutén, a tejtermékek, a kukorica, a földimogyoró, a paradicsom, a paprika és a kagyló. “Segíthet a koffein és az alkohol rövid időre történő elhagyása” – mondja Dr. Chellam, különösen akkor, ha májbetegséggel, például zsírmájjal diagnosztizáltak.

Próbáld ki a probiotikumokat

A probiotikumok napi fogyasztása segíthet az „újraindításban” – mondja Dr. Chellam. Így megbizonyosodhatsz arról, hogy a jó bélbaktériumok egészséges egyensúlyban vannak és emésztésed jobb. Ráadásul az immunrendszered 70%-a a bélben található, így a probiotikumok segíthetik az immunrendszer egészségét is. Érdemes lehet probiotikum-kiegészítőt kipróbálni vagy több probiotikumot tartalmazó élelmiszert fogyasztani, például joghurtot (esetleg növényi alapú joghurtot, ha a tejtermékek fogyasztását csökkented), kimchit, kombuchát és más erjesztett ételt.

Növeld vízfogyasztásodat

A napi vízivás mértéke függ aktivitásod szintjétől, környezetedtől és az éghajlattól, valamint attól, hogy terhes vagy-e vagy szoptatsz. Az egyik jele annak, hogy nem vagy eléggé hidratált, az, hogy fáradtnak érzed magad vagy kevés az energiád.

Ha ez a helyzet, ideje növelni a vízbevitelt. Az extra víz egy részéhez teljes értékű élelmiszerből is hozzájuthatsz. Ehetsz magas víztartalmú ételeket, például dinnyét, bogyós gyümölcsöket és zöldségeket, hogy ellensúlyozd a lomhaságot.

Lassan iktass be több teljes értékű élelmiszert

Különösen akkor, ha több feldolgozott élelmiszert próbálsz kivezetni étrendedből, és csökkenteni a puffadást, kulcsfontosságú lesz több antioxidánsban gazdag, teljes értékű élelmiszer fogyasztása. Dr. Chellam azt javasolja, hogy egyél sok lila és zöld keresztes virágú zöldséget. Vannak, akik teljes kiőrlésű gabonát, magvakat vagy hüvelyeseket fogyasztanak, hogy további rostokhoz jutva jóllakjanak. Ezek a rostban gazdag, tápláló ételek megkönnyítik a szervezet számára a méreganyagok eltávolítását.

Ha azonban nem szoktál keresztes virágú zöldséget és rostban gazdag ételt enni, akkor érdemes lassan bevezetned őket. “A puffadás megelőzésére irányuló étkezés trükkös része, hogy néhány nagyon egészséges étel puffadást okozhat, ha túl sokat eszel túl gyorsan” – mondja Moore. “Ha tehát például a káposzta, a brokkoli vagy a bab újdonság számodra, fokozatosan iktasd be őket: minden nap egy keveset.”

Fontold meg az étrend-kiegészítőket

Az anyagcseréd és az emésztésed nem csupán a tápláléktól függ. “Az egészséges táplálkozás mellett a vitaminok és ásványi anyagok kulcsfontosságú szerepet játszanak az anyagcserében, de egy nemrégiben készült tanulmány kimutatta, hogy a nők nem jutnak eléghez legalább 14 alapvető tápanyagból” – mondja Moore. Szükség lehet a B12-vitamin vagy a vas pótlására, amelyek fontosak az egészséges vörösvértestek kialakulásában. Ha különösen kevés ez a két vitamin, akkor rendkívül lomhának érezheted magad – magyarázza.

Étkezz körültekintően, hogy segítsd emésztésedet

Nemcsak, amit eszel, hanem az is, ahogyan eszel, jelentős változást hozhat emésztésedben. A teljes testet átfogó „méregtelenítés” során fordíts különös figyelmet éhségjelzéseire. A cél az, hogy elégedettnek érezzük magunkat, nem pedig elteltnek – mondja Moore. És lassíts, amikor eszel. “Ha túl gyorsan eszel, extra levegőt szívhatsz be vagy nem rágod meg alaposan az ételt, ami megnehezíti a gyomor munkáját. Ez puffadáshoz és kellemetlen érzéshez vezethet”. Ha tudatosan eszel, megelőzheted a túlevést és a lomhaságot.

Kezdd el újra bevezetni az élelmiszereket

Az alaphelyzetbe állítás utolsó lépése az olyan élelmiszerek újbóli bevezetése, amelyeket átmenetileg elhagytál, például a tejtermékek vagy a glutén. A legjobb, ha ennél a lépésnél egy táplálkozási szakértővel dolgozol együtt, hogy mennyi ideig tartson az élelmiszerek elhagyása és újrabevitele. Ez az újbóli bevezetési szakasz jobban érzékeltetheti, honnan származik a gyulladás vagy a bélirritáció, mondja Dr. Chellam. Lehetnek olyan ételek, amelyeket a legjobb, ha nem vezetsz be újra, ha úgy tűnik, hogy glutén- vagy tejérzékenységed van.

Gondosan ápold bőrödet

Igen, a bőrnek köze van a test méregtelenítési folyamatához. “A bőr a szervezet legnagyobb méregtelenítő szerve” – mondja Dr. Chellam. A bőrön keresztüli méregtelenítés fokozásának egyik módja az izzadás. Az infraszauna jó választás lehet, ha izzadni szeretnél vagy egyszerűen csak heti három-négy alkalommal legalább 10 percnyi izzadás edzés közben segíthet”.

A száraz bőrradírozás a bőrápolás egy másik formája, amit időnként kipróbálhatsz: leradírozza és eltávolítja a bőr legfelső rétegét, és megnyitja a pórusokat, hogy jobban méregteleníts (egy másik mód, ha olykor smink nélkül vagy). Dr. Chellam ajánlja a masszázst is, hogy javítsd a keringést és a szervezet természetes méregtelenítési folyamatait. Tehát kényeztesd magad!

Mozogj többet

Egy másik ok, amiért rendkívül lomhának érezheted magad, ha nem mozogsz eleget. Moore azt javasolja, ha nehéznek érzed magad vagy energiacsökkenést tapasztalsz, hogy tegyél rendszeres sétát a déli szünetben vagy táncolj otthon. Természetesen a megfelelő alvás, elegendő vízivás és elegendő teljes értékű étel fogyasztása is megváltoztatja energiaszintedet.

Figyelj a stresszre és az alvásra

Az egyik lépés, amelyet nem felejthetsz ki, az a mentális helyreállítás. Mivel az alvás szorosan összefügg a stresszel és azzal, hogyan kezeljük azt, itt az ideje, hogy jobb alvási szokást alakíts ki. Itt az alkalom arra is, hogy újrakalibráld stresszkezelési gyakorlatodat, legyen szó meditációról, testmozgásról vagy más gyakorlatról – az alkoholfogyasztáson kívül mindenre összpontosíts, ami elvonja gondolataidat a stressztől, mondja Dr. Chellam. Ha nehezen tudsz elaludni vagy jót aludni, konzultálj orvossal az egészséges alvást elősegítő kiegészítőkről. Vagy próbálj ki egy forró zuhanyt vagy fürdőt lefekvés előtt, hogy befejezd a “méregtelenítést”.

Forrás: instyle.com

nani almaecet gumicukor
banner top almaecet gumicukor
MUTATJUK, KATTINTS IDE >>>
Ez a webhely sütiket használ a funkcióinak biztosítása érdekében. A látogatáselemzést anonim adatokkal végezzük.